Google gaat profielfoto’s gebruiken in advertenties

Wie regelmatig diensten van Google gebruikt heeft het vast al gemerkt: Google heeft zijn service voorwaarden aangepast.

Het meest in het oog springend is dat Google profielfoto’s van gebruikers gaat gebruiken voor advertenties. Het gaat dan om zogenoemde gedeelde aanbevelingen. U heeft een merk een plus gegeven?  Dan kunnen vrienden hiervan advertenties te zien krijgen met vergezeld van uw naam en foto.
Facebook doet zoiets al langer, trouwens. Maar in tegenstelling tot Facebook laat Google wel toe je hiervoor uit te schrijven. Dat kan door de checkbox uit te vinken bij de instelling ‘Gedeelde aanbevelingen‘. Dit geldt echter enkel voor advertenties! Vrienden kunnen nog steeds recensies, met je foto, te zien krijgen in Google Play bijvoorbeeld.

Verder wijst Google erop dat u mobiele apparaten veilig moet gebruiken (niet tijdens het autorijden! ) en op de mogelijkheden om uw account beter te beveiligen met 2-steps authenticatie.

 

Dit bericht werd geplaatst in Privacy, Sociale netwerken en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s